0

Mit tartalmazzon az antioxidáns lekvár?

Az antioxidánsok bevitele téli időszakban is könnyen megoldható. Télen, amikor gyümölcs- és zöldségkészletünk is igencsak hiányos, az antioxidáns bevitelt megoldhatjuk lekvár formájában is. A legfontosabb, hogy az antioxidáns lekvárt megbízható helyről szerezzük be, ugyanis ahhoz, hogy hatékony legyen, nem szabad tartalmaznia tartósítószereket. Így előnyösebb, ha mi magunk készítjük el.

Az egyik ilyen antioxidáns lekvár a csipkebogyólekvár. A csipkebogyót ősszel, november elején szedjük le, amikor már a fagyás hatására meglágyult. Kb. 10 kg csipkebogyót 1 napig áztatunk, majd egy nap után leforrázzuk. Egy szűrőre vékony gézt helyezünk majd fakanállal átpasszírozzuk, s ezt majd addig főzzük, amíg sűrű nem lesz. Csak a végén adunk hozzá egy kis cukrot. A csipkebogyó nagyon sok C-vitamint tartalmaz, ebből következtetve remek antioxidáns forrás.

Antioxidáns lekvár

Antioxidáns lekvár

Az antioxidáns lekvárok közül nagyon ízletes a szederlekvár. A szederlekvár nagyon gyorsan és egyszerűen elkészíthető, és kiváló antioxidáns. Nagyon sokan a szedret összekeverik málnával vagy áfonyával, amelyek szintén remek ellenszerek a szabadgyökök károsodásai ellen.

Antioxidáns lekvárt tehát nagyon könnyen beszerezhetünk. Fontos, hogy magas legyen a gyümölcstartalma, legalább 70-80%. Ezért érdemes saját magunknak előállítani, ha pedig a kényelmesebb megoldást választjuk, akkor figyeljünk oda arra, hogy honnan szerezzük be. Az antioxidánsok bevitelével nagyon sokat teszünk azért, hogy elkerüljük a betegségeket és megőrizzük egészségünket.

  
Iktatva: Antioxidáns Címkék: , ,

Írj most.

Küldés
Antioxidáns 2017