0

Miből álljon egy antioxidáns diéta?

Közismert a szabadgyökök sejtkárosító hatása, melyek ellen antioxidánsok segítségével lehet felvenni a harcot. Az antioxidánsok megvédik az egészséges sejteket a szabadgyökök károsító hatásától, továbbá meggátolják vagy lelassítják a folyamatban lévő károsodásokat. Szervezetünk védelme érdekében minél több antioxidánst kell biztosítanunk, melynek egyik módja az antioxidáns diéta.

Az antioxidáns diéta legfontosabb összetevőit csak bizonyos gyümölcsök és zöldségek fogyasztásával érhetjük el. A legfontosabb antioxidánsok: az E-vitamin, mely növényi olajokban, búzacsírában, halban és baromfihúsban lelhető fel; a C-vitamin, melynek forrása a csipkebogyó, a szamóca, a paradicsom, a savanyú káposzta és a citrusfélék; az A-vitamin, melyet a tej és tejtermékek, a tojássárgája és a halak tartalmazzák.

Antioxidáns diéta

Antioxidáns diéta

A béta karotin fogyasztása szintén elengedhetetlen az antioxidáns diéta ideje alatt, mely a narancssárga és sárga zöldségekben és gyümölcsökben található meg. A szelén is legalább ilyen fontos antioxidáns, mely a dióban, avokádóban, brokkoliban, a tejtermékekben és a különböző gabonafélékben található. Fontos, hogy ezek mindegyikéből fogyasszunk az antioxidáns diéta idején, ugyanis ezek egymásra épülnek, s kölcsönösen jótékony hatással lehetnek egymásra, felerősítik egymás hatásait, így pusztítva el a szabadgyököket szervezetünkből.

Ha megfelelő mennyiségű antioxidáns kerül a szervezetbe az antioxidáns diéta ideje alatt, nagymértékben csökken a szív- és érrendszeri megbetegedések, valamint a daganatos megbetegedések kialakulásának kockázata. A diéta optimális időtartama 10 nap.           

  
Iktatva: Antioxidáns Címkék: , , ,

Írj most.

Küldés
Antioxidáns 2017