0

Fekete áfonya, antioxidáns gyümölcsként

Az antioxidánsok nagyon fontos szerepet töltenek be az öregedés és a betegségek megelőzésénél, ugyanis védik a sejtjeinket a szabadgyökök káros hatásaitól. Köztudott, hogy a legtöbb antioxidánst az aszalt szilva után a bogyós gyümölcsök tartalmazzák. A sorban a mazsola után rögtön a fekete áfonya következik, amely hegyvidéken, magas völgyekben fordul elő gyakran, és igazi kincsnek számít az orvoslásban.

A fekete áfonya antioxidáns tartalma több mint 2400, ami azt jelenti, hogy az antioxidáns lista előkelő helyén, az ötödik helyen szerepel. A fekete áfonya fanyar íze miatt nem nyert túlságosan népszerűséget hazánkban, viszont ha tehetjük és hozzáférünk, mindenképp fogyasszunk áfonyát legalább havonta. Nagyon sokáig nem lehet tárolni, mivel könnyen megromlik, de készíthetünk lekvárt és süteményeket is belőle, cukorral keverve nagyon ízletes.

Fekete áfonya antioxidáns

Fekete áfonya antioxidáns

A fekete áfonya antioxidáns tartalma nagyon magas például az átlag gyümölcsökéhez és zöldségekhez képest is. A káposzta csak 300 antioxidánst tartalmaz, a szőlő és a hagyma 460-at. Ebből is láthatjuk, hogy az áfonya fogyasztásával pótolhatjuk a rossz étkezési szokások miatti alacsony antioxidáns bevitelt.

A fekete áfonya antioxidánsban ugyan gazdag, viszont más gyümölcsöket, zöldségeket és húsokat is kell fogyasztanunk, mivel nagyon sokféle antioxidáns létezik, és a fekete áfonya csak néhányfélét tud biztosítani ezek közül.

  
Iktatva: Antioxidáns Címkék: , , ,

Írj most.

Küldés
Antioxidáns 2017