0

B6 vitamin

A B6 vitamin fontos szerepet játszik a hemoglobin kialakulásában, az aminosavak és fehérjék, szénhidrátok és zsírok anyagcseréjében, izomstimuláló hatású, ugyanakkor jó hatással van az idegrendszerre és bőre, de a növekedésben is nélkülözhetetlen. Hatékonysága nő B2 és B5 vitaminnal, valamint magnéziummal és káliummal kombinálva. A B6 vitamin nélkülözhetetlen a magnézium és a B12 vitamin felszívódásában, és szükséges a sósavképzéshez.

A B6 vitamin könnyen oldódik vízben, tehát könnyen kiürül a szervezetből, ezért ritkán beszélhetünk túladagolásról. Egy felnőtt napi szükséglete körülbelül 2 mg, a mennyiség a napi fehérjebevitel mennyiségétől változhat. Terhes nőknél emelhető az adag 4-6 mg/napra. Gyerekeknek az életkor függvényében 0,3-1,5 mg közötti mennyiség ajánlott. Alkoholfogyasztás és dohányzás esetén emelt mennyiségű B6 vitamin bevitele ajánlott. Forrásai: húsok (főként a máj és a tengeri halak), élesztő, gabonák, hüvelyesek, brokkoli, burgonya, káposzta, banán, dió, mogyoró, tejtermékek.

B-6 vitamin

B-6 vitamin

A B6 vitamin hiánya különböző idegrendszeri betegségekhez, bőrbetegségekhez, hajhulláshoz, zsibbadáshoz, hasi fájdalmakhoz és immunrendszerünk legyengüléséhez vezethet. A fehérjékben túl szegény diéta következménye is lehet a B6 vitamin hiánya, mely felszívódási zavarokat, magas vérnyomást vagy akár szívinfarktust vonhat maga után.

A B6 vitamin hiányára utaló jelek: akné, ekcéma, magas koleszterinszint, különböző fertőzések, hasmenés, aranyér, ízületi gyulladás, depresszió, ingerlékenység, fáradtság, álmatlanság, izomgyengeség, magas vérnyomás, vérszegénység, terhességi rendellenességek, sugárzás utáni májrendellenességek, pellagra, szájnyálkahártya gyulladás stb.

  
Iktatva: Vitaminok

Írj most.

Küldés
Antioxidáns 2017