0

Az antioxidánst tartalmazó ételek bevitelének fontossága

Az antioxidánst tartalmazó ételek fogyasztása jó hatással van szervezetünkre. Tudjuk, hogy az oxidáció folyamata testünkben az öregedést jelenti, és hogy sok kárt tud okozni. Az öregedés ugyan egy természetes folyamat, de ennek sebességét lelassíthatjuk különböző módszerekkel. Napjainkban különösen fontos, hogy vigyázzunk egészségünkre, mert az immunrendszer rengeteg káros hatásnak van kitéve.

Mindenhol azt halljuk, mennyire káros a dohányzás, az egészségtelen táplálkozás, a stressz, és ez így igaz, mivel ezek a tényezők serkentik az oxidációt. Ennek megelőzése érdekében járjunk utána, hogyan is juthatunk hozzá az antioxidánst tartalmazó ételekhez.

Antioxidánst tartalmazó ételek

Antioxidánst tartalmazó ételek

Lassan közhellyé válik a mondat: „Táplálkozzunk egészségesen!” – ehhez először meg kell ismernünk önmagunkat, mire is van szüksége szervezetünknek. Figyeljük meg, mit, mikor és hogyan eszünk! Ezután jöhet az antioxidánst tartalmazó ételek nagyobb mennyiségben történő bevezetése étrendünkbe.

Amikor menüt állítunk össze magunknak, ne csak azt vegyük figyelembe, hogy mennyire finom és tápláló, hanem azt is, hogy az antioxidánst tartalmazó ételek közé tartozik-e, és hogy melyek tartalmazzák a legtöbb antioxidánst? Létezik egy táblázat, melyben az úgynevezett ORAC érték van feltüntetve, ami az ételek antioxidáns tartalmát jelenti. Ebben a táblázatban vezető helyet foglal el a kakaópor, az étcsokoládé, de ide tartoznak a gyümölcsök, zöldségek, (dió, spenót, hagyma) és hihetetlen, de még a pattogatott kukorica is.

 

  
Iktatva: Ételek Címkék: 

Írj most.

Küldés
Antioxidáns 2017