0

Az antioxidáns források védelme az emberi szervezetre

A vajat, ha szobahőmérsékleten tároljuk, kitesszük annak a veszélynek, hogy elromlik – ennek a romlásnak a magyarázata egy egyszerű kémiai reakció. A folyamat során a vaj oxigénnel találkozik, és ennek hatására oxidálódik, ekkor beszélünk avasodásról. Testünkben is végbemegy az „avasodás”, noha az oxigén a lételemünk. Ennek elkerülése végett antioxidáns források után kell néznünk.

Antioxidáns források

Antioxidáns források

 Az antioxidánsok megvédik szervezetünket bizonyos betegségektől, és nem engednek túl hamar megöregedni, bár fiatalodni nem fogunk tőlük. Táplálkozásunk során is rengeteg antioxidáns jut szervezetünkbe, viszont nem mindegy, hogy mit fogyasztunk és mennyit. Vannak esetek, amikor nem elég az ételeinkből felszívott antioxidáns, mert nem a megfelelő antioxidáns forrást választjuk, ezért táplálék-kiegészítőkre is szükség van.

De mik is az antioxidáns források és melyek közülük a legjobbak? El sem hinnénk, hogy mennyi van közvetlen közelünkben, mégsem fogyasztjuk. Szürke hétköznapjainkba be kell iktatnunk egyre több gyümölcsöt és zöldséget, mivel bennük van a legtöbb természetes antioxidáns. Ilyenek például: az áfonya, eper, spenót, bogyós gyümölcsök, olajos magvak. Figyelnünk kell arra, hogy a termőföld, ahonnan származik, ne legyen műtrágyázott, vegyszerezett.

Befejezésül egy kis érdekesség: létezik három meglepő étel, amelyek szinte a legmagasabb antioxidáns tartalommal rendelkeznek. Ezek a különleges dolgok a vörösbor és csoki mellett a teljes kiőrlésű kenyér, a pattogatott kukorica és a tojás. Ugye, könnyen hozzájuk juthatunk?

 

  
Iktatva: Antioxidáns Címkék: 

Írj most.

Küldés
Antioxidáns 2017