0

A szelén

A kutatók több különböző betegségben szenvedő embert megvizsgáltak, és valamennyiüknél alacsony szelénkoncentrációt mértek. Megfigyelték, hogy szelénpótlás következtében erősödik az immunválasz, csökkennek bizonyos betegségek tünetei. Arra a következtetésre jutottak, hogy a szelén az immunrendszert erősíti, sőt antioxidánsként véd az emésztőrendszeri, valamint a tüdő és prosztatarák ellen.

A szelén hozzájárul a zsírsejtek védelméhez, antioxidáns mikroelemként semlegesíti a szervezetünkre káros szabadgyököket. Gátolja a rákos sejtek elburjánzását, ám túladagolva favorizálja a daganatos betegségek kialakulását. Növeli a HDL koleszterin arányát a vérben az LDL koleszterin hátrányára, gátolja a vérrögképződést, így egyértelműen állíthatjuk, hogy jó hatással van a szív- és érrendszerre.

Szelén

Szelén

A szelén hiányában számos betegség kialakulhat, azok lefolyása súlyosbodhat, mivel az immunrendszer optimális működéséhez feltétlenül szükséges. Gyakran jelennek meg májfoltok, anyajegyek a bőrön, gyerekeknél fejlődési rendellenességek léphetnek fel, férfiaknál terméketlenség, meddőség alakulhat ki, ugyanakkor a szívelégtelenséggel is kapcsolatba hozható a hiánya.

Legnagyobb mennyiségben a tengeri gyümölcsök (rák, kagyló), vörös húsok, vese, máj, vaj, citrom, narancs, avokádó, paradicsom, hagyma, lencse, brokkoli, valamint a hüvelyesek és a búzacsíra tartalmazza. Ajánlatos élelmiszerek segítségével fenntartani a szükséges szelénkoncentrációt, ugyanis szervezetünk a szerves szelént jobban tudja hasznosítani, mint a szervetlent. A táplálék kiegészítőkkel óvatosan kell bánni, be kell tartani az adagolási előírásokat, ugyanis a túladagolás komoly következményekkel járhat.

  
Iktatva: Antioxidáns Címkék: , ,

Írj most.

Küldés
Antioxidáns 2017