0

A szabadgyökök ellen

Amennyiben bőségesen fogyasztunk bogyós gyümölcsöket és leveles zöldségeket, a bennük található flavonoidok segítségével felvehetjük a harcot a szabadgyökök ellen. A flavonoidok elősegítik az E-, A- és C-vitamin felszívódását, így az antioxidáns vitaminokkal vállvetve küzd a szabadgyökök ellen. Erősíti az immunrendszert, és a hisztamintermelődés gátlásával az allergiás tüneteket is enyhít vagy akár meg is szünteti.

A flavonoidok csökkentik a koleszterinszintet, és gátolják az érelmeszesedést. Növelik a hajszálerek és az érfalak rugalmasságát, más szóval jó hatással vannak a szív- és érrendszerre. Bizonyított gyulladáscsökkentő hatásuk is, ugyanakkor kiváló baktérium-, vírus- és gombaölő hatásúak. Nem mellékes, hogy daganatellenes hatásuk van, és csökkentik a kemoterápiás és sugárkezelések mellékhatásait is.

Szabadgyökök ellen

Szabadgyökök ellen

A növények saját célra termelik a flavonoidokat a vírusok, baktériumok, gombák és más kártevők ellen. A növényeket elfogyasztva az emberi szervezetbe jutnak ezek az értékes anyagok, és fellépnek a szabadgyökök ellen. A zöld teában és a vörösborban is találunk flavonoidokat, ám az utóbbi esetében fontos a mértékletesség, mivel ismerjük a túlzott alkoholfogyasztás káros hatásait.

Egy másik – szintén a zöldségekben és növényekben található – fegyverünk a szabadgyökök ellen a polifenolok. A vöröskáposzta, cékla, szőlő, áfonya, hagyma és zöldbabfélék fogyasztásával juttatjuk szervezetünkbe. Koleszterinszint, vérnyomás- és gyulladáscsökkentő hatású, ugyanakkor nagyon sok krónikus betegséget képes megelőzni.

  
Iktatva: Szabadgyök Címkék: , ,

Írj most.

Küldés
Antioxidáns 2017