0

A D-vitamin

Növényi és állati eredetű provitaminokból állítódik elő szervezetünkben a D-vitamin a koleszterin és a napfény segítségével. Tartós hiánya számos betegség kialakulását vonhatja maga után. Ilyenek a csontritkulás, izomgyengeség, izomgörcs, izomsorvadás, angolkór, az emésztőrendszer és az ízületek megbetegedése, szív- és érrendszeri panaszok. Gyerekeknél lassú növekedést és csontlágyulást figyeltek meg.

A D-vitamin elősegíti a kalcium és foszfor felszívódását és azok beépülését, részt vesz a csontképződésben, azok fejlődésében, segíti a törés utáni gyógyulásokat. Az életkor előrehaladtával egyre csökken a napfény hatására a bőr alatti zsírszövetekből előállított D-vitamin mennyisége, ennek következtében alakul ki az időskori csontritkulás. Szakértők szerint idős embereknél depressziót is okozhat a vitamin hiánya.

D-vitamin

D-vitamin

A napfürdőzés kedvez a D-vitamin előállításának, ám óvatosnak kell lennünk, mert a túlzásba vitt napozás a bőrrák kockázatát hordozza magában. Az állati eredetű élelmiszereket mellőzők, a terhes nők és az idős emberek jól teszik, ha étrend kiegészítőkkel pótolják e nagyon fontos vitamint. Be kell tartani az orvosi utasításokat az adagolás tekintetében, ugyanis zsíroldékony vitamin révén túladagolható. A túladagolás következtében fejfájás, étvágytalanság, hányinger, szomjúság és fokozott vizeletkiválasztás léphet fel, ugyanakkor vesekő is kialakulhat.

Szervezetünket a lazac, tonhal, makréla, szardínia, halolajok (csukamájolaj), marhamáj, gomba, margarin, joghurt, tej, sajt fogyasztásával segíthetjük a D-vitaminszükséglet fedezésében.egyes gyümölcslevek és gabonapelyhek is dúsítva vannak D-vitaminnal.

  
Iktatva: Vitaminok Címkék: ,

Írj most.

Küldés
Antioxidáns 2017